Bendrųjų programų atnaujinimo gairių svarstymas
Bendrųjų programų atnaujinimo gairės.
Aktuali Bendrųjų programų atnaujinimo gairių projekto versija (2019-10-16, PDF formatu).
Bendrųjų programų atnaujinimo gairių projekto versija (2019-08-21, PDF formatu).
Gairių derinimo pažyma (2019–08-21, PDF formatu).
Bendrųjų programų atnaujinimo gairių projekto versija (2018-11-21, PDF formatu).
Bendrųjų programų atnaujinimo gairių projekto svarstymo eiga:
Kaitos siekiai ir motyvai
Tikslus keliame, atsižvelgdami į priimtus sprendimus, paremtus faktais ir duomenimis
KODĖL REIKIA KEISTIS?
Pasikeitė visuomenės užsakymas bendrajam ugdymui.
Ugdymo(si) turiniui keliami nauji reikalavimai.
Svarbus motyvas peržiūrėti visą ugdymo turinį yra akivaizdžiai nepakankami mokinių mokymosi rezultatai, išryškėję nacionalinių ir tarptautinių tyrimų metu (pvz., EBPO PISA (2015) duomenimis, Lietuvos penkiolikmečių matematinis, gamtamokslinis raštingumas ir skaitymo gebėjimai yra reikšmingai žemesni už EBPO šalių vidurkį.
KO SIEKIAME?
Išugdyti sąmoningą ir atsakingą pilietį, kuris, veikdamas savarankiškai ir kartu su kitais, siekia asmeninės ir visuomeninės gerovės.
KAIP PASIEKSIME?
Užtikrindami gilesnį išmokimą, subalansuodami dalykų turinį ir XXI a. būtinų kompetencijų ugdymą ir jų vertinimą, modernizuodami mokymo priemones ir aplinkas.
KOKIĄ VIZIJĄ TURIME?
Atnaujintas ugdymo turinys bus:
Gyvas ir kontekstualus - mokytojas modeliuoja ir įgyvendina ugdymo turinį remdamasis aplinkos, pasaulio aktualiais įvykiais mokslo pasiekimais.
Įtraukus - skatina augti kiekvieną mokinį ir mokytoją.
Veržlus ir provokuojantis - skatina drąsiai tyrinėti, atrasti, kurti.
Pagrįstas susitarimais.
KOKIA NAUDA?
Bus užtikrintas išsilavinimas, suteikiantis XXI a. būtinas kompetencijas, atliepiantis kiekvieno mokinio ugdymosi poreikius ir galimybes;
10 proc. geresni mokinių pasiekimai tarptautiniame tyrime Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) PISA penkiolikmečių tyrimai (2020 m.);
1
Kaitos kryptys
Į pokyčius, kurie vyks atnaujinant ugdymo turinį, žvelgiame kompleksiškai
-
Bendrųjų ugdymo
programų atnaujinimasNaujumas
aktualizuotas ugdymo turinys;
sukonkretinti ugdymo rezultatai;
atskleisti integraciniai ryšiai;
ugdomos XXI a. būtinos kompetencijos.
Tęstinumas
kompetencijomis grįstas ugdymas(is); tarpdalykinė ugdymo turinio integracija. -
Vertinimo sistemos kaita
Naujumas
vertinama kiekvieno mokinio asmeninė pažanga;
diegiama kaupiamojo vertinimo sistema;
atnaujinama pasiekimų apibendrinamojo vertinimo sistema.
Tęstinumas
mokytis padedantis vertinimas;
-
Mokymo priemonių prieinamumo ir įvairovės didinimas
Naujumas
parengti šiuolaikiški mokymosi ištekliai;
patobulinta vadovėlių rengimo ir vertinimo sistema;
sudarytos
sąlygos aktyviam mokymuisi. Tęstinumas
priemonių įvairovės gausinimas;
įvairesnių mokymosi aplinkų panaudojimas.
-
Ugdymo proceso tobulinimas
Naujumas
įgalinamos mokyklos;
skatinamas unikalus ugdymo įgyvendinimas;
diegiami įvairūs ugdymo organizavimo ir pagalbos teikimo modeliai.
Tęstinumas
aktyvus ir sąmoningas mokinių mokymasis;
lankstus ugdymo proceso planavimas;
mokymo(si) turinio pritaikymas kiekvienam mokiniui.