Kaip ateityje ugdysime sąmoningą ir atsakingą pilietį? Užtikrinsime ne tik gilesnį išmokimą, subalansuodami dalykų turinį ir XXI a. būtinų kompetencijų ugdymą, modernizuodami mokymo priemones ir aplinkas, bet ir žinių patikrinimus orientuosime į kompetencijų vertinimą.
Netylant kalboms apie švietimo sistemos pokyčius, šįkart nuodugniau norime panagrinėti vieną iš kertinių planuojamų pokyčių – vertinimo sistemą. Ar reikėtų ją keisti? Kas bus, jeigu nieko nedarysime? Kokią naudą atneštų vertinimo sistemos pokyčiai? Į šiuos ir kitus klausimus interviu atsako Švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Arminas Varanauskas: „Viena iš vertinimo sistemos pokyčių priežasčių yra ta, kad vertinimas neabejotinai turi būti orientuotas į tuos dalykus, kuriuos mes siekiame išugdyti. Dabartinė mūsų vertinimo sistema pernelyg koncentruota į dalykinių žinių vertinimą, taip pat mes ir visa visuomenė mato, kad pernelyg didelis akcentas šiuo metu yra egzaminams.“