Rasa Stonkienė | |
Plungės Senamiesčio mokykla | |
Plungės rajono savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyrius, Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centras, Plungės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų direktorių pavaduotojai ugdymui (14) | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Pritariame Lietuvos pedagogų asociacijų, mokymo įstaigų vadovų asociacijų, Lietuvos tėvų forumo, Lietuvos moksleivių sąjungos ir profesinių sąjungų atstovų susirinkimo viešajam kreipimuisi.
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Kompetencijų yra per daug, reikėtų jas išgryninti.
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
1. Mokinių pasiekimai žemi dėl ugdymo turinio apimties didėjimo.
2. Tyrimai ne visada atspindi esamą situaciją. |
1. Per daug integruojamųjų programų.
2. Pasiekimų rezultatams turi įtakos socialinė aplinka, tėvų išsilavinimas ir kt. |
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
Visose mokyklose sukurti tinkamą mokymosi aplinką.
Mažinti maksimalų mokinių skaičių klasėse. |
Būtinas tinkamas mokyklų finansavimas, aprūpinimas mokymo priemonėmis.
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
|
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
1. Mažinti ugdymo turinio apimtis. Mokymo turinį derinti tarp ugdymo sričių, dalykų ir klasių.
2. Neįvesti integruoto gamtos mokslų kurso. Fiziką, chemiją ir biologiją 6 – 9 klasėse dėstyti atskirai. 3. Atsisakyti į ugdymo turinį integruojamųjų programų. Jos turėtų įeiti į mokomųjų dalykų ugdymo turinį. |
1. Iš projekto matome, kad 8 klasėje atsiranda 5 nauji mokomieji dalykai).
2. Pablogės mokinių gamtamokslinio raštingumo pasiekimai, nėra specialistų. 3. Maža nemokamų prevencinių programų pasiūla. |
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Sukurti bendrą Mokinio individualios pažangos stebėjimo ir vertinimo modelį, kurį kiekviena mokykla adaptuotų ir prisitaikytų savo mokyklai.
|
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Nepritariame ankstesnei privalomo ugdymo pradžiai.
|
Nėra sukurtos tinkamos darbo ir poilsio sąlygos mokiniams, ne visi šešiamečiai yra pajėgūs mokytis 1 klasėje.
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Nepritariame ilgesniam pradiniam ugdymui.
|
Ilginimui nėra pasiruošta.
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
Pritariame.
|
Pritartume 4-5-3
modeliui. Mokinys, baigęs pagrindinę mokyklą, galėtų pasirinkti profesinę mokyklą ar gimnaziją. |
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
Savarankiškai mokyklos planuojamą ugdymo turinį siūlome iki 10 proc.
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
Tarpdalykinės integracijos plėtojimui nepritariame.
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
Privalomų dalykų mažinimui nepritariame.
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
BUT atnaujinimui įgyvendinti reikalingas reformos modelis su reikalingu resursų, laiko ir lėšų numatymu.
|
Šiuo metu nepasiruošta.
|