Arūnas Šileris | |
VYTURYS | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Įvardinti vertybinį Garių pamatą. Svarbiausiomis vertybėmis įvardijant Gerumą, laisvę, atkaklumą
|
Ar norėtumėte savo vaiką leisti į mokyklą, kur vaikas „Pasieks asmeninę ir visuomenės gervę”? Aš ne. Tačiau norėčiau, kad jis mokytųsi ten ir kur išeis GERAS, LAISVAS IR ATKAKLUS. Bet apie viską iš pradžių.
Gairių dokumente rašoma: Rimtų klausimų kelia teiginys, kad „pasikeitė vertybės”. Gal pasikeitė požiūris į kai kurias vertybes (pvz.: pirmenybė teikiama ne bendruomeniškumui, o asmeninei sėkmei), tačiau kažin ar būsime teisūs sakydami, jog tėvai nebenori, kad mokykla prisidėtų prie dorų, sąžiningų, draugiškų vaikų ugdymo. Pamatinės vertybes nepatiko. Vis tik Gairių požiūriu esmingas klausimas yra „Kokį žmogų siekiame išugdyti?”, tačiau Gairėse pateiktoje schemoje rodoma, kad centre yra ASMENINĖ IR VISUOMENĖS GEROVĖ. Toks siekis per daug nekonkretus, nes jis tinka visiems nuo Patagonijos iki Aliaskos ir neišryškina „vietinio kolorito”, neturi vertybinio pagrindo, todėl neaišku, kaip „asmeninė ir visuomenės” gerovė gali būti visų programų kaitą lydinčiu leitmotyvu. Aiškiu, suprantamu ir motyvuojančiu, atspindinčiu MŪSŲ VISUOMENĖS POREIKIUS. Iššūkiai ir tikslai turi atspindėti unikalią Lietuvos socialinę, istorinę, kultūrinę padėtį. Todėl didžiausią dėmesį verta skirti klausimams, susijusiems su specifiškai „lietuvišku” kontekstu, metalitetu ir tomis problemomis, kurias įveikus 2030 m. galime tikėtis kitos kokybės. Kadangi vaikus UGDOME, būtų prasminga, jei ugdymo tikslais/vertybėmis taptų tos sritys, kuriose mums kaip visuomenei reikia pasitempti, o ne savotiški abstraktūs palinkėjimai pvz.: pasiekti asmeninės gerovės. Taigi, kokie tie „tipiškai vietiniai iššūkiai”. Empatija. Būk geras Laisvė. Atkaklumas, tvirtumas/ moralinis stuburas ir pan./ambicingumas |
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
|
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
|
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
|
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
|
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
|
|