Asta Startienė | |
Šiaulių raj. Kuršėnų Daugėlių pagrindinė mokykla | |
Kuršėnų Daugėlių pagrindinės mokyklos metodinė taryba. | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Atnaujinti ugdymo turinį, jį sukonkretinti.
|
Remtis ne tik užsienio mokyklų patirtimi ir siūlymais, taikyti tai, kas būdinga mums.
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Kompetencijų daug ir labai plačios.
|
Jeigu einame prie kompetencijų ugdymo, atsisakyti per daug standartizuoto ugdymo.
Reikėtų turėti prioritetus, ko mums labiausiai reikia ir to siekti. Dabar visko per daug. |
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Mažinti temų skaičių programose (tai pačiai temai mokytis skirti didesnį valandų skaičių – siekti gilesnio įsisavinimo).
|
Perkrautos ugdymo turiniu ir nepakankamai tarpusavyje suderintos ugdymo programos.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Mažinti integruojamų programų skaičių į dalykų turinį.
|
Dėl integruojamų programų gausos, nukenčia ir dalyko mokymasis ir integruojamų programų įgyvendinimo pasiekimai.
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
Siekiant tyrinėjančio, pagrįsto bendravimu ir atradimais ugdymo (gamtos mokslai), mažinti programų apimtį, vienai temai skiriant daugiau laiko.
|
Pvz. Norint atlikti bandymą, tyrimus ir išsiaiškinti bei apibendrinti temą, vienos pamokos neužtenka.
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Vertinant pradiniame koncentre, pasiekimų lygį nurodyti ne tik pusmečio ir metų pabaigoje, bet ir atlikus temos apibendrinimus, kartojimą.
|
Nusivylimas didelis, kada buvo vertinama akcentuojant, ką teigiamo mokinys pasiekė ir pusmečio įvertinimas yra tik patenkinamas ar pan.
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Pereinant prie 5 metų pradinio ugdymo, reikia mokykloms pasiruošti. Daugelis neturi tam sąlygų.
|
Pirmokai turėtų turėti klasę ir atsipalaidavimo, žaidimų kambarius su tam pritaikytais baldais, žaidimais.
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
Sportinei veiklai.
Gamtosauginei veiklai. Bendruomeniškumo ugdymui. |
Turime didžiausią įdirbį šiose srityse.
Ar taip neskatinsime dar didesnės atskirties tarp mokyklų. Galimybės didmiesčių ir kaimo mokyklų labai skiriasi. |
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
Visose programų atnaujinimo gairėse remiamasi tik užsienio siūlymais ir patirtimi.
|
Remtis ir savo, lietuviškos mokyklos, patirtimi, savitumu.
|