Aušra Dunauskienė | |
Šiaulių r. Kuršėnų Paavenčių mokykla- daugiafunkcis centras | |
Pradinio ugdymo metodinė grupė (9 ) | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
|
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Programose siekti gylio, o ne pločio.
|
Trūksta laiko įtvirtinimui.
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
1.Nepritariame užsienio kalbos mokymo ankstinimui (nuo 1-os klasės)
2. Mokiniams neaktualios, sudėtingos pasaulio pažinimo 3-4 kl. temos. |
1.Prioritetas – gimtoji kalba. Lietuvių kalba – viena iš sunkiausių kalbų pasaulyje.
2. Didžiausią dėmesį skirti artimiausiai vaiko aplinkai (savo kraštui, Lietuvos gamtai, istorijai ir pan.) |
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
1.Atsisakyti standartizuotų testų.
2.Atsisakyti vertinimo lygiais šių dalykų: kūno kultūra, dailė ir technologijos, muzika. |
1. Nevienodos vykdymo sąlygos. Nesąžiningai testuojama. Neteisingi vertinimo kriterijai (jie prieštarauja programoms).
2. Neįmanoma objektyviai įvertinti prigimtinių dalykų. |
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Pradinis ugdymas – 4 metai (nuo 7 metų).
|
Kaimo vietovėse ne visi mokiniai brandūs mokyklai. Programoms, vadovėliams, priemonėms, baldams reikalingos didžiulės investicijos. Ar Lietuva tokia turtinga valstybė, kad taip švaistomos lėšos ? Kas keli metai programos vis atnaujinamos…
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
1.Gabiųjų mokinių ugdymas.
2. Mokinių, turinčių mokymosi sunkumų ugdymas. |
Mokykla – vaikui.
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
Informacinių technologijų pamoką veda specialistas, o ne pradinio ugdymo mokytojas.
|
Vaikui didesnė nauda, kai veda specialistas.
|