Irena Vaičiulienė, Irma Gorytė, Daina Augaitienė | |
Bazilionų MDC | |
Metodinė taryba | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Argumentuoti bendrųjų programų atnaujinimo būtinumą.
|
Remiamasi užsienio valstybių patirties kopijavimu ir hipotetinėmis frazėmis.
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Kurti nacionalinį kompetencijų modelį, ugdantį pilietį, gebantį aktyviai prisidėti prie nacionalinės kultūros tęstinumo ir plėtotės.
|
Turėtume aiškią viziją, kokius nacionalinius interesus gina Lietuvos švietimo sistema.
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Formuoti emocinį raštingumą.
|
Mokiniai turi gebėti spręsti ir asmenines, ir globalias problemas.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
Sukurti sąlygas visoms ugdymo įstaigoms (ir kaimo), leidžiančias naudotis kolegijų, universitetų ir kitų įstaigų laboratorijomis.
|
Ugdymo turinio kokybiškas įgyvendinimas ir skirtumų tarp kaimo ir miesto mažinimas. Regioninės politikos įgyvendinimas.
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
Teikti kryptingą ir profesionalią pagalbą visiems specialiųjų poreikių mokiniams.
|
Emocinių gebėjimų stiprinimas būtinas šiuolaikinėje mokykloje.
Pagalbos specialistų poreikio užtikrinimas. |
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Suteikti galimybę pačioms mokykloms pasirinkti integruotą kursą ar atskirus dalykus.
|
Galimybė tinkamai panaudoti žmogiškuosius išteklius, siekiant tenkinti visuomenės poreikius.
Sudėtinga įsigilinti į dalyką, taikant integruotą mokymą, siekiant aukštų rezultatų konkrečioje srityje. |
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
|
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
|
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
1. Kraštotyrinė veikla.
2. Leidybinė veikla. 3. Lituanistinė veikla. |
Mokykla turi patirties nurodytose srityse: leidžiamas kultūros ir istorijos žurnalas ,,Padubysio kronikos“, mokyklos rūpesčiu išleistas B.Mejerytės romanas ,,Jonė“, kuriamas R.Ozolo lituanistikos centras, bendradarbiaujama su Šiaulių miesto P.Višinskio biblioteka kūrinių skaitmeninimo klausimais.
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
Tinkamas finansavimas.
|
Tarpdalykinėms veikloms organizuoti reikalingos priemonės.
Ugdomoji veikla gali būti organizuojama už mokyklos ribų, kviečiami lektoriai ir etc. |
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
Nuoseklus programos įgyvendinimas.
|
Seka: mokytojų kvalifikacija, šiuolaikinės priemonės ugdymui, pakankamas finansavimas, visuomenės švietimas, atsakingas politikų požiūris.
|