Irina Danilienė | |
Klaipėdos „Verdenės“ progimnazija | |
pradinio ugdymo metodinė grupė | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Šį gairėse išdėstytą argumentą „Išanalizavus ES valstybių ugdymo programų trukmę, paaiškėjo, kad daugelyje šių valstybių
pradinio ugdymo programa trunka daugiau negu 5 metus“ siūlytume papildyti atliktų tyrimų apie pradinio ugdymo paankstinimo naudą. |
Pedagoginė praktika rodo, kad vis daugiau 7-mečių Lietuvoje į pirmą klasę ateina nepakankamai subrendę socialiai ir tai lemia sunkumus pradėjus mokytis. Mūsų manymu, ankstyvas akademinis mokymas dar labiau pablogins socialinės brandos situaciją.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
1. Siūlome išbraukti šį pertvarkos uždavinį : „Įgyvendinti ugdymo programų struktūros pokyčius (mokymosi laiko, programų trukmės
pokyčiai)“ 2. Pertvarkos uždavinius, esančius 8 puslapyje siūlome papildyti tokiu ar panašiu uždaviniu: Užtikrinti, kad mokyklose būtų įrengtos šiuolaikinius reikalavimus atitinkančios laboratorijos, kuriose galima būtų atlikti gamtamokslinius tyrimus. 3. 9-ame puslapyje esančius pertvarkos uždavinius papildyti tokiu ar panašiu uždaviniu: Sukurti ir išbandyti mokyklose kompetencijų vertinimo modelius, įrankius. Teikti mokykloms pagalbą kuriant kompetencijų vertinimo modelius. |
1. Nes gairėse neradome pakankamai įrodymų, kad pailginus pradinio ugdymo programą iki 5 metų ir pradedant mokyti jaunesnius nei 7 metų vaikus, tai teigiamai paveiks mokinių mokymosi rezultatus.
2. Nes 7 puslapyje priešpaskutinėje pastraipoje yra įrodyta, kad mokyklose, kuriose yra įrengtos tokios laboratorijos mokinių mokymosi rezultatai yra aukštesni. 3. Citata iš gairių: „Mokinių pasiekimų vertinime vyrauja kiekybiniai apibendrinamieji vertinimo rodikliai. Vertinamos žinios, o ne kompetencijos.“ Kol kas tokių įrankių, kurie būtų įteisinti ir prisidėtų prie mokinių apibendrinamojo vertinimo nėra sukurta. |
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
|
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
Neaišku pradiniame ugdyme, kas yra 4K. Citata: „užtikrinamas mokinių dalyvavimas asmeninio mokymosi programoje 4K: aš kuriu, aš
keičiu, aš kitiems, aš su kitais (ne mažiau kaip 10 val. per metus)“ |
Kaip bus organizuojama ši programa? Aukščiau ne vieną kartą buvo pateikti siūlymai atsisakyti integracinių temų, nes jos apkrauna programą, o čia vėl grįžtama prie integracijos. Kaupiamojo vertinimo pradiniame ugdyme kol kas nebuvo numatyta.
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo skiltį reikėtų papildyti kompetencijų vertinimo gairėmis.
|
Gairėse buvo pateikta nemažai argumentų apie kompetencijų vertinimo svarbą.
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Palikti privalomą priešmokyklinį ugdymą nuo 6 metų ir pradinį ugdymą nuo 7 metų.
|
Nėra pakankamai tyrimų įrodymų, kad ankstesnis priešmokyklinis ir pradinis ugdymas teigiamai paveiks mokinių mokymosi pasiekimus ir pažangą.
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
|
|