Lazdijų r. Aštriosios Kirsnos mokykla | |
Lazdijų r. Aštriosios Kirsnos mokykla | |
Pradiniu klasių mokytojų metodinė grupė | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Mažinti ugdymo turinio apimtis
|
Peržiūrėti ir patikslinti bendrojo ugdymo programų turinius. Ugdymo programas kurti pagal Lietuvos tautinį modelį, o ne kopijuojant po atskirą dalį iš įvairių pasaulio šalių.
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Išgryninti kompetencijas
|
Mokomųjų dalykų turinys nepadeda mokiniams ugdytis bendrųjų kompetencijų
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Dėl ugdymo turinio apimties didėjimo yra žemi mokinių pasiekimai. Dauguma programų perkrautos. Dalis temų dubliuojasi.
Mokymą priartinti prie realaus gyvenimo aktualijų. |
Tiksliau apibrėžti ugdymo turinį, daryti jį lankstesnį, vengti perkrovimo. Programos turi atitikti šiuolaikinės mokyklos poreikius.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Mažinti BP apimtį.
|
Yra neaktualių, neesminių temų.
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
Neaiški mokomųjų dalykų integracija. Per didelė ugdymo turinio apimtis. Dalykinis turinys labai platus, mokomasi paviršutiniškai.
|
Mažinti integruojamų programų skaičių- jų dabar labai daug – jas apjungti į atskirą vienetą. Būtina peržiūrėti, kad tos pačios temos nebūtų dubliuojamos, o vienai ar kitai jų skiriama daugiau laiko vienais ir tais pačiais metais. IT – atskiras mokomasis dalykas.
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Sukurti bendrą, vieningą pažangos vertinimo įrankį visoms mokykloms. Nepritariame vertinimui 4 lygiais. Pradinėse klasėse atsisakyti įsivertinimo.
|
Palikti vertinimą dešimtbale sistema. Dešimties balų vertinimo sistema yra aiški ir konkreti. Pažymys mokinius motyvuoja. Išgryninti prioritetinę vertinimo kryptį: ar vaiko asmeninė pažanga, ar rezultatas (kokybė). Aiškiai, konkrečiai aprašyti požymius. Mažinti ,,popierizmą“.
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Nepritariame
|
Siūlome pradėti privalomą ugdymą taip kaip dabar yra, kadangi vaikai per maži išlaikyti dėmesį, susikaupti.
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Nepritariame
|
Ugdymosi procesą pradinėse klasėse palikti, kaip yra iki šiol: nuo 1 kl. iki 4 kl.
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
|
|