Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius | |
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius | |
Pasvalio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Didžiausią dėmesį skirti technologinių ir skaitmeninių kompetencijų ugdymui.
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Tobulintina mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo sistema.
|
Iki šiol nesukurta vieninga vertinimo sistema pradiniame ugdyme. Mokytojai sugaišta daug laiko vertindami aprašomuoju būdu, tačiau komentarai dažniausiai rašomi pačiam sau, nes savarankiškai mokytis tokio amžiaus mokinai nepajėgūs, o tėvų indėlis menkas.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
Prie ugdymo rezultatams aprašyti siūlomų kompetencijų sąrašo pridėti Kultūrinę meninę kompetenciją
Siaurinti ugdymo dalykų turinį; Mažinti privalomai integruojamų programų apimtis. |
Platus dalykinis turinys riboja gilesnio pažinimo ir praktinės veiklos galimybes. |
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Bendrosios programos turi būti lanksčios, kurias būtų galima pritaikyti pagal kiekvienos mokyklos galimybes.
Struktūra turi būti paprastesnė ir aiškesnė. |
Bendrųjų programų lankstumas suteiks galimybę pagerinti ugdymo(si) kokybę.
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
Informacinės technologijos turėtų būti dėstomos visose klasėse nuo 5 iki 10.
Būtina sugrąžinti privalomą informacinių technologijų mokymą 11-12 klasėse. Įvesti IT pradinio ugdymo koncentre. |
Dabartinė situacija, kai 7-8 klasėse mokyklos renkasi savo nuožiūra kaip išdėstyti kursą, yra visiškai netinkama. Mokiniai kai kuriose mokyklose visiškai nesimoko informacinių technologijų 8 klasėje, todėl per metus viską pamiršta. Problemos kyla ir kai mokiniai keičia mokyklą.
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Pateikti pradinio ugdymo individualios pažangos vertinimo pavyzdžių
|
Pradinio ugdymo programos įgyvendinime susiduriame su vaiko individualios pažangos vertinimo aplinkybėmis. Pradinių klasių mokiniai sunkiai kelia sau mokymosi tikslus ir uždavinius, objektyviai nepamatuoja savo pažangos.
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Ne[pritariame
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Nepritariame
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
Taip
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
Suderinti dalykų programas, kad būtų galima tarpdalykinė integracija.
Reikalingi seminarai |
Šiuo metu dažnai nėra galimybės-neatitinka dalykų programos
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
|
|