Ramunė Juknelienė | |
Marijampolės ,, Ryto“ pagr. mokykla | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
Pagal buvusį projektą ,,DĖL MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL BENDROJO UGDYMO, PROFESINIO MOKYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS“2018 m. rugpjūčio 3 d. įsakymą Nr. V-689 socialinius ir gamtamokslius paliekam antrarūšiais mokslais, skiriam mažiau val pasiruošimui, o pasekoje bus mažiau ir kontaktinių pamokų. O gal atvirkščiai turėtume , nes geriausius mokslo rezultatus demonstruojančios šalys -Singapūras ,Suomija, Kinija skiria tam sustiprintą dėmesį.
|
Įvesti specialius kursus apie skaitymą, klausymą ir matymą. Mokiniai būtų supažindinami su svarbiausiomis rašto, sakytinio žodžio bei vizualiosiomis kultūromis ir jų reikšme bet kokiai kūrybinei – techninei ar filosofinei – veiklai. Vėl, kaip ir humanizmo laikais, grįžtama prie universalaus žmogaus idėjos.Be gebėjimų spręsti globalias problemas, socialiniai mokslai ugdo kūrybiškumą, kritinį mąstymą, gebėjimą savarankiškai spręsti problemas,
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
Dabartinė mokyklų techninė būklė neatitinka XXI amžiaus pasiekimų. Pirmiausia reikia skirti lėšų modernių laboratorijų kūrimui , o ne pabarstyti po 6000 eurų niekučiams iš sąrašo išsirinkti, skirti pinigų visų dalykų kabinetų kompiuterizavimui, kad kiekvienas mokinys turėtų po kompiuterį kiekvienoj pamokoj. Dabar dažna mokykla turi tik 1 geresnę kompiuterių klasę, kadangi klasės informatikos mokymui skeliamos per pusę , tai norint pamoką vesti dalyko mokytojui jau prie 1 kompiuterio sėdi 2 mokiniai. Kompiuterizavus kabinetus specialistams sukurti įvairias mokomąsias programas tokios kaip ,Open source learning“ kur mokinys gali mokytis pagal savo gebėjimus ir tempą tada bus rezultatas ,
|
Daugelio mokyklų ir ypač Lietuvos šeimų finansinė būklė skurdi (tuo įsitikinau, nes pabandžiau dirbti moderniai , panaudojant IT priemones , įvairias mokomąsias programas kilo ne vaikų, nes jie pamokoje buvo mokomi, o tėvų pasipiktinimas , kad jų kompiuteriai atgyvenę, o nusipirkti naują kompiuterį nėra finansų.
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
|
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
|
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
|
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
|
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
|
|