Rimvydas Latvys | |
Kupiškio rajono informacinių technologijų metodinio būrelio pirmininkas | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
|
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
|
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
Peržiūrėti ir patikslinti bendrojo ugdymo programų turinius.
|
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Visus sukuriamus vertinimo modelius pateikti viešam svarstymui ir tik po priimti galutinį sprendimą.
|
|
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Nepritariame
|
Reikėtų perkvalifikuoti pradinio (o ir priešmokyklinio) ugdymo pedagogus ugdyti metais jaunesnius mokinius;
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Nepritariame
|
Nėra parengtų konkrečių ugdymo programų;
Nėra parengtų mokytojų; Lietuvoje jau sukurtas mokyklų tinklas, jos išgrynintos – pakeitimai įneš chaosą į ugdymo procesą. Trumpėja dalykinio ugdymo laikas. |
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
Nepritariame
|
Nėra parengtų konkrečių ugdymo programų;
Lietuvoje jau sukurtas mokyklų tinklas, jos išgrynintos – pakeitimai įneš chaosą į ugdymo procesą. Trumpėja dalykinio ugdymo laikas. |
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
Siūlome ne daugiau 10%.
|
Jeigu mokykla savarankiškai suplanuos net 30 % ugdymo turinio, kils problemų mokiniams keičiant mokyklą.
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
Trūksta šiuolaikinių mokymo priemonių, galimybių jų įsigyti, metodikos, mokymų mokytojams
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
1. Nepritariame mokyklų modeliui 5-4-3;
2. Informatikos pradžiamokslis – nuo 6 metų; 3. Informatikos kursas pradinėse klasėje neperkeliamas ant pradinių klasių mokytojų pečių, bet integruojant dalyką su IT mokytoju; 4. Informatikos kursas turėtų būti ir 7, ir 8 klasėse; 5. Informatikos kursas turėtų būti privalomas 11 ir 12 klasėse. 6. Kitų dalykų integracijai su IT turi būti numatomos pamokos ne informatikos pamokų sąskaita. |
1. Lietuvoje jau sukurtas mokyklų tinklas, jos išgrynintos – pakeitimai įneš chaosą į ugdymo procesą.
Trumpėja dalykinio ugdymo laikas. |