Tamara Januškevič | |
Vilniaus r. Rudaminos „Ryto“ gimnazija | |
Socialinių mokslų ir dorinio ugdymo metodinė grupė | |
1. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO PRIEŽASTYS IR TIKSLAS |
|
Bendrosios programos turi būti aiškios ir lakoniškos.
|
|
2. DABARTIES IR ATEITIES KOMPETENCIJOS |
|
|
|
3. SITUACIJOS ANALIZĖ IR ATNAUJINIMO UŽDAVINIAI |
|
3.1. Situacijos analizė |
|
|
|
3.2. Atnaujinimo uždaviniai |
|
|
|
3.3. Pertvarkos uždaviniai |
|
|
|
4. BENDRŲJŲ PROGRAMŲ SANDARA |
|
Atidžiai suderinti įvairių dalykų programas.
|
Būtina peržiūrėti, kad tos pačios temos nebūtų dubliuojamos.
|
4.1. Ugdymo sritys ir dalykai |
|
|
|
4.2. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas |
|
Keisti egzaminų sistemą.
Sukurti ir pasiūlyti mokytojams vieningą, bendrą pažangos vertinimo įrankį. |
Nes egzaminas orientuotas į žinias.
Kaip vertinti kompetencijas niekas taip ir nežino. |
5. Kokie veiksniai padėtų siekti geresnių mokinių pasiekimų ir didintų mokymosi motyvaciją: 5.1. Ankstesnė (priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų, pirma klasė nuo 6 metų) privalomo ugdymo pradžia |
|
Pasirinktinai – pagal vaiko išsivystymo lygį.
|
|
5.2. Ilgesnis (5 metų) pradinis ugdymas |
|
Nepritariam.
|
|
5.3. Ilgesnis (3 metų) vidurinis ugdymas |
|
optimaliausias variantas yra 4 (pradinės) + 4 (pagrindinės)+ 4 (gimnazijos)
|
Nuo 6 metų 1 klasė, 12 klasių baigtų 18-mečiai, tai sutaptų su pilnametyste.
|
5.4. Nuo 10 iki 30 proc. savarankiškai mokyklos planuojamas ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas (išvardinkite tris prioritetus, kuriems, jūsų mokykla skirtų šį laiką) |
|
|
|
5.6. Tarpdalykinės integracijos plėtojimas (kokios pagalbos reikėtų jūsų mokyklai?) |
|
Tarpdisciplininiai ryšiai į ugdymo procesą būtų integruoti organiškai ir pagal poreikį, o ne dar labiau apsunkinant ugdymo procesą.
|
|
5.7. Vidurinio ugdymo programos privalomų dalykų skaičiaus mažinimas |
|
|
|
5.8. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų skaičiaus didinimas |
|
|
|
5.9. Vidurinio ugdymo programos laisvai pasirenkamųjų dalykų gilesnis mokymasis |
|
|
|
6. Kita |
|
Mokslo metai turėtų baigtis gegužės 31 dieną visoms klasėms.
|
O tada prasidėti egzaminų sesiją, nes vidury metų trikdo mokymosi procesą.
|